Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που αναφερθεί από κάποιον αθλητή περιστατικό κακομεταχείρισης, παρενόχλησης ή απειλής από άλλο άτομο
- Ακούστε προσεχτικά και ήρεμα αυτά που αναφέρονται. Ο αθλητής έχει καταρχήν ανάγκη να νιώσει ότι εισακούγεται. Καταγράψτε άμεσα τη συζήτηση με όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε για μελλοντική έρευνα πιθανά από τις αρχές.
- Μερικοί αθλητές έχουν ανάγκη να προστατέψουν τα άτομα από τα οποία δέχτηκαν την παρενόχληση, γιατί είναι άτομα που αγαπούν και εκτιμούν, γι’ αυτό μη σχολιάσετε αρνητικά τα συγκεκριμένα άτομα. Είναι πιθανό ο αθλητής να σταματήσει φοβούμενος το κακό που θα προκαλέσει. Απλά ρωτήστε και καταγράψτε λεπτομερώς.
- Ενθαρρύνετε τον αθλητή να μιλήσει όσο πιο πολύ μπορεί για αυτά που νιώθει για το όποιο περιστατικό έχει συμβεί προσφέροντας του ένα ασφαλές περιβάλλον.
- Υπενθυμίστε στο άτομο που έχετε απέναντι σας ότι δεν ευθύνεται για όσα έχουν συμβεί και ότι έπραξε σωστά που σας εμπιστεύτηκε και σας μίλησε. Αναφέρεται το γεγονός και ενημερωθείτε για όλες τις νόμιμες ενέργειες στις οποίες μπορείτε και πρέπει να προβείτε.
- Παροτρύνετε τον αθλητή/τρια να συμβουλευτεί ειδικό χωρίς να ντρέπεται και να καθυστερεί.
Ακόμη και αν υποψιάζεστε από τα συμπτώματα αλλά δεν σας έχει καταγγελθεί επίσημα γεγονός, οφείλεται να ενημερώσετε τις ειδικές υπηρεσίες και εκείνους που πρέπει, προκειμένου να διερευνήσουν και να επέμβουν έγκαιρα, ειδικά εάν πρόκειται για περιπτώσεις ανηλίκων αθλητών/τριων. Ο αθλητικός ψυχολόγος οφείλει να ενημερώνει τους αθλητές/τριες για τα δικαιώματα τους, να ενισχύει την αυτοπεποίθηση τους και να διαμορφώνει την προσωπικότητα τους, εκπαιδεύοντας τους να έχουν πάντα ως κύριο στόχο την υγιή ανάπτυξη τόσο των σωματικών όσο και των συναισθηματικών πτυχών του εαυτού τους.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Crooks, C.V., & Wolfe, D.A. (2007). Child abuse and neglect. In: Mash EJ, Barkley RA, eds. Assessment of Childhood Disorders. 4th ed. New York, NY: Guilford Press; 1–17.
Kirby, S. (1995). Not in my backyard: sexual harassment and abuse in sport. Can Womens Stud. 15, 58–62.
Ferrington, D.P. (1993). Understanding and preventing bullying. Crime Justice. 17, 381–458.
Smith, M.D. (1974). Significant others’ influence on the assaultive behaviour of young hockey players. Int Rev Sociol Sport. 9, 45–58.
Stirling, A.E., Bridges, E., Cruz, L., & Mountjoy, L. (2011). Canadian Academy of Sport and Exercise Medicine. Clinical Journal of Sport Medicine, 21, 385–391.
Stirling, A,E., & Kerr, G.A. (2009). Abused athletes’ perceptions of the coach-athlete relationship. Sport Society, 12, 227–239.
Valoriote, T.A. (1986). The development model in Canadian sport. In: Weiss M, Gould D, eds. The 1984 Olympic Scientific Congress Proceedings. Sport for Children and Youth. Chicago, IL: Human Kinetics Publishers, 10, 201–205.